چگونه Google Docs را در یک پوشه مشترک در Google Drive قرار دهیم
وقتی صحبت از کار با یکدیگر بر روی اسناد و فایل ها می شود، Google Drive برتری رقابتی نسبت به رقبای خود ارائه می دهد. چه یک تکلیف، یک ارائه یا یک سند. شما می توانید به راحتی یک فایل Google Docs را با هم تیمی های خود از طریق ویژگی Shared Folder به اشتراک بگذارید. این مقاله همه چیزهایی را که باید دنبال کنید تا فایل Google Docs خود را در یک پوشه اشتراکگذاری شده در Google Drive قرار دهید، به شما آموزش میدهد. همچنین، میتوانید یاد بگیرید که با سرعت پایین آپلود/دانلود در Google Drive کنترل کنید.
پوشه های اشتراک گذاری شده در گوگل درایو چیست؟
پوشه های به اشتراک گذاشته شده در Google Drive درست مانند پوشه های معمولی هستند، به جز چند کاربر می تواند به آنها دسترسی داشته باشد. بنابراین، میتوانید از آن برای همکاری با هم تیمیهای خود بر روی فایلهای مختلف در زمان واقعی و بدون نگرانی در مورد ارسال فایلهای فردی استفاده کنید. برای درک بهتر، می توانید آن را به عنوان یک اتاق مشترک در نظر بگیرید که در آن چندین نفر می توانند به طور همزمان اطلاعات را به اشتراک بگذارند و تبادل کنند. پوشه های به اشتراک گذاشته شده در Google Drive به صورت یک نمایش داده می شوند نماد منحصر به فرد که آنها را از پوشه های دیگر متمایز می کند.
علاوه بر این، شما می توانید کلیک راست کنید در یک پوشه مشترک برای مشاهده همه اعضایی که به آن دسترسی دارند.
توجه داشته باشید:بهطور پیشفرض، میتوانید تمام پوشههای اشتراکگذاری شدهای را که ایجاد کردهاید در زیر آن پیدا کنید درایو من برگه، در حالی که پوشه هایی که دیگران با شما به اشتراک گذاشته اند را می توان در زیر ” مشاهده کردبه اشتراک گذاشته شده با من“برگه.
نحوه ایجاد یک پوشه مشترک Google Drive جدید
میتوانید یک پوشه مشترک جدید در Google Drive هم از پورتال وب و هم از برنامه تلفن همراه ایجاد کنید. بیایید هر دو روش را بررسی کنیم.
در اینترنت
برای ایجاد یک پوشه مشترک جدید در Google Drive خود از طریق وب، باید این مراحل آسان را دنبال کنید:
۱٫ به حساب Google Drive خود بروید و روی آن کلیک کنید + جدید دکمه در نوار کناری سمت چپ
۲٫ بعد، کلیک کنید پوشه جدید گزینه ای برای افزودن یک پوشه جدید به فضای Drive خود.
۳٫ به این پوشه یک نام جدید بدهید. در اینجا ما آن را “پوشه مشترک جدید” می نامیم.
۴٫ پس از ایجاد، کلیک راست کنید روی آن و کلیک کنید اشتراک گذاری نسخه
۵٫ اعضایی را که می خواهید محتویات پوشه را با آنها به اشتراک بگذارید اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید هم تیمی های خود را اضافه کنید. آدرس ایمیل یا یک آدرس جیمیل خارجی برای اشتراک گذاری با فردی خارج از سازمانتان.
۶٫ با کلیک کردن روی دکمه، امتیازات دسترسی اعضا را تنظیم کنید دکمه ویرایشگر در کنار ستون اعضا می توانید صلاحیت شرکت کننده انتخاب شده را تعریف کرده و آن را تنظیم کنید ناظریا ویرایشگر:. پس از اتمام روی دکمه کلیک کنید ارسال دکمه دعوت اعضا به یک پوشه مشترک.
۷٫ همچنین، میتوانید با تغییر تنظیمات دسترسی عمومی به پوشه را عمومی کنید.کسی لینکشو داره؟'.
۸٫ در نهایت کلیک کنید انجام شده را فشار دهید تا ایجاد پوشه مشترک خود را به پایان برسانید.
با تلفن
برای ایجاد یک پوشه مشترک جدید در Google Drive خود با استفاده از برنامه تلفن همراه، باید این مراحل آسان را دنبال کنید:
۱٫ برنامه Google Drive را باز کنید، گسترش دهید فایل ها: در پایین برگه و سپس کلیک کنید دکمه + برای ایجاد در گوشه سمت راست پایین پوشه جدید.
۲٫ سپس پوشه ایجاد شده را نامگذاری کنید و روی دکمه ضربه بزنید سه امتیاز نماد کنار آن برای دسترسی به تنظیمات آن.
۳٫ در نهایت دکمه را فشار دهید اشتراک گذاری را فشار دهید و شرکت کنندگانی را که می خواهید پوشه را با آنها به اشتراک بگذارید اضافه کنید.
۴٫ با ارسال مشارکت، اقدام را تایید کنید دعوت کردن اعضای اضافه شده
خودشه. شما با موفقیت یک پوشه مشترک در حساب Google Drive خود ایجاد کردید.
مراحل اضافه کردن یک پوشه مشترک موجود به Google Drive
علاوه بر پوشههای مشترکی که ایجاد کردهاید، پوشههایی که سایر سازندگان با شما به اشتراک گذاشتهاند در برگه اشتراکگذاری شده با من ظاهر میشوند. برای افزودن آنها به فضای Google Drive خود برای دسترسی سریع، می توانید یک میانبر برای آن ایجاد کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.
در اینترنت
برای افزودن یک پوشه مشترک به Google Drive در رایانه خود، این مراحل ساده را دنبال کنید:
۱٫ بسط دادن 'به اشتراک گذاشته شده با من' در نوار کناری سمت چپ برای مشاهده پوشه های به اشتراک گذاشته شده با شما.
۲٫ کلیک راست در پوشه به اشتراک گذاشته شده و کلیک کنید “یک میانبر به Drive اضافه کنیدگزینه.
۳٫ مکان مورد نظر خود را در منطقه Google Drive انتخاب کنید و روی دکمه کلیک کنید اضافه کردن شات کات دکمه.
۴٫ خودشه. یک میانبر به پوشه اشتراکی شما اضافه خواهد شد بخش My Drive برای دسترسی آسان شما می توانید این پوشه های میانبر را با آنها متوجه شوید نماد میانبر منحصر به فرد.
در گوشی های هوشمند
مشابه برنامه وب، میتوانید با استفاده از برنامه تلفن همراه به صورت زیر یک پوشه مشترک به Google Drive اضافه کنید:
۱٫ باز کردن فایل ها و پوشه های مشترکبه اشتراک گذاشته شده است' را بزنید و ضربه بزنید سه امتیاز نماد کنار پوشه مشترک
۲٫ بعد، کلیک کنید یک میانبر به Drive اضافه کنید گزینه ای برای افزودن پوشه به اشتراک گذاشته شده به فایل های اصلی برای دسترسی سریع.
۳٫ یکی را که می خواهید انتخاب کنید فهرست راهنمای گوگل درایو برای ایجاد میانبر جدید برای پوشه مشترک، روی دکمه کلیک کنید دکمه افزودن زیر برای ایجاد آن
۴٫ خودشه. شما با موفقیت یک میانبر برای پوشه مشترک Google Drive خود ایجاد کردید. می توان آن را با نماد پوشه میانبر منحصر به فرد آن شناسایی کرد.
اکنون که نحوه ایجاد یا اضافه کردن یک پوشه مشترک موجود در Google Drive خود را یاد گرفتید، بیایید ببینیم چه مراحلی برای ایجاد یک فایل Google Doc جدید در داخل آن لازم است. در اینجا چگونه است.
۱٫ به پوشه مشترک حساب Google Drive خود دسترسی پیدا کنید و روی دکمه کلیک کنید + جدید دکمه در نوار کناری سمت چپ
۲٫ بعد، انتخاب کنید پرونده های گوگل گزینه و کلیک کنید سند خالی را فشار دهید تا یک فایل اسناد جدید ایجاد کنید. همچنین میتوانید از یک الگوی Google Docs موجود انتخاب کنید تا طراحی خود را آسانتر کنید.
۳٫ کلیک 'ایجاد و توزیع کنیددکمه ' برای ایجاد یک سند جدید در پوشه Shared.
۴٫ در نهایت، محتوا را در سند کلی خود طراحی کنید. اعضا بسته به مجوزهای دسترسی خود می توانند سند ایجاد شده را مشاهده یا ویرایش کنند.
مراحل انتقال یک فایل Google Doc موجود به یک پوشه اشتراکی
به جای ایجاد یک سند جدید، می توانید فایل های Google Docs موجود خود را در پوشه Shared به اشتراک بگذارید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
۱٫ کلیک راست در فایل Google Doc مورد نظر خود و روی دکمه کلیک کنید حرکت نسخه
۲٫ هدایت به پوشه به اشتراک گذاشته شده داخل فهرست گوگل درایو و روی دکمه کلیک کنید دکمه حرکت برای حرکت دادن آن
خودشه. شما با موفقیت یک Google Doc موجود را در یک پوشه به اشتراک گذاشته شده قرار داده اید تا آن را با هم تیمی ها و دوستان خود به اشتراک بگذارید.
هر فایلی را به یک پوشه مشترک در Drive خود منتقل کنید
علاوه بر اسناد، می توانید با استفاده از یک پوشه مشترک، تعدادی فایل مختلف را با تیم یا دوستان خود به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را به یک پوشه مشترک منتقل کنید. در اینجا چگونه است.
۱٫ کلیک راست بر روی فایل دانلود شده خود و روی دکمه کلیک کنید حرکت نسخه
۲٫ پوشه اشتراکگذاری شده را در فهرست راهنمای Google Drive خود پیدا کرده و انتخاب کنید و روی دکمه کلیک کنید انتقال را فشار دهید تا آن را جابجا کنید.
۳٫ پس از انتقال، همه اعضای پوشه می توانند به فایل مشترک دسترسی داشته باشند.
نکته پاداش: فایل های ZIP را با استفاده از Google Drive استخراج و دانلود کنید
روزهایی که مجبور بودید نرم افزار فشرده سازی پیچیده را برای استخراج فایل های ZIP دانلود شده در رایانه خود دانلود کنید، گذشته است. اکنون می توانید فایل های ZIP را با استفاده از Google Drive استخراج کرده و به راحتی آنها را دانلود کنید. راهنمای دقیق ما را دنبال کنید تا به همین هدف برسید.
Google Docs را در پوشه مشترک Drive پیدا کنید
بنابراین همه چیز مربوط به اشتراک گذاری فایل Google Docs با پوشه Shared در Google Drive است. اگر این راهنما را مفید میدانید، آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید تا در اسناد با تیمهای خود همکاری کنند. در ۱۲۳select.ir مشترک شوید و برای توضیحات مفیدتر پیوندهای زیر را بررسی کنید.
ممکن است به موارد زیر علاقه مند باشید:
همچنین می توانید برای اخبار فوری فناوری ما را دنبال کنید اخبار گوگل یا برای نکات و ترفندها، به بررسی گوشیهای هوشمند و ابزارک بپیوندید گروه تلگرام ۱۲۳select.ir: یا برای آخرین ویدیوهای بررسی مشترک شوید کانال یوتیوب ۱۲۳select.ir.