۴ راه برای گزارش گم شدن گوشی از قطار در حال حرکت
مطمئنم که شما یا یکی از اعضای خانواده و دوستانتان باید تجربه ناخوشایندی دزدی، سرقت یا جا انداختن وسایل یا تلفن از قطار در حال حرکت را داشته باشید. در چنین شرایطی معمولاً نمی دانیم که آیا می توان چنین مواردی را گزارش کرد و اگر چنین است، کجا باید شکایت کرد؟ امروز در این مطلب به نحوه گزارش گم شدن گوشی یا سرقت از قطار در حال حرکت می پردازیم.
چگونه برای گوشی گم شده در قطار شکایت کنیم؟
بر اساس دادههای جمعآوریشده توسط راهآهن هند، تا سال ۲۰۱۸، تقریباً ۱۵۸۲۰ مورد سرقت در سال بر اساس سوابق سه سال و نیم وجود داشت. یعنی روزانه ۴۰ تا ۴۵ سرقت و دزدی انجام می شود و مسافران گوشی یا وسایل خود را در اثر چنین حوادثی گم می کنند. برای تسهیل فرآیند گزارش دهی و به روز رسانی وضعیت اقدامات انجام شده و بازیابی، دولت هند رویه های زیر را دارد که هر مسافری می تواند از آنها پیروی کند.
روش ۱ – آن را به TTE گزارش دهید
یکی از سادهترین راهها برای گزارش یا ثبت شکایت در مورد اقلام گمشدهتان، از جمله تلفن هوشمندتان، اطلاعرسانی به بازرس بلیط مسافرتی (TTE) یا مقامات پلیس راهآهن در قطار در حال حرکت است.
روش ۲ – پورتال راه آهن مدد
برای رفع نیازها و ارائه کمک به مسافران، وزارت راه آهن هند یک پورتال یک توقف به نام Railway Madad ایجاد کرده است. مسافران می توانند نگرانی ها یا پیشنهادات خود را در مورد ایستگاه های قطار، قطارها و تجربه کلی ارائه دهند و حتی تلفن ها یا اقلام گم شده یا نابجا را گزارش دهند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.
۱٫ از پورتال Railway Madad در مرورگر وب بازدید کنید.
۲٫ انتخاب کنید قطار – تعلیم دادن دسته برای دسترسی به فرم شکایت
۳٫ شماره تلفن همراه خود را وارد کنید برای دریافت OTP
۴٫ جزئیات سفر خود را وارد کنید، مانند شماره PNR.
۵٫ انتخاب کنید: ایمنی به عنوان نوعی اعتراض و دزدی / سرقت وسایل مسافران به عنوان یک زیرگونه
۶٫ تاریخ حادثه را انتخاب کنید و هرگونه اسناد پشتیبانی مانند هر سند اضافی مربوط به شکایت یا هر یادداشت TTE را بارگذاری کنید.
۷٫ شکایت را شرح دهید و کلیک کنید حاضر.
شما باید شکایت خود را با استفاده از شماره PNR ظرف پنج روز از زمان سوار شدن به هواپیما ثبت کنید. هنگامی که شکایت شما رسیدگی و حل شد، یک تصمیم تاییدیه در مورد شماره تلفن یا آدرس ایمیل ثبت شده دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید وضعیت شکایت خود را از طریق برگه Track Your Concern پیگیری کنید.
روش ۳ – با خط راهنمایی راه آهن مداد تماس بگیرید
در صورت عدم دسترسی به اینترنت به پلتفرم مداد، با شماره تلفن ۱۳۹ مدد تماس بگیرید یا با ارسال پیامک با تمام مشخصات شکایت سرقت یا اختلاس خود را به ۱۳۹ گزارش دهید. هزینه تماس ۲ روپیه در دقیقه است.
گزارش شما باید دارای جزئیات زیر باشد:
- مدل/محصول تلفن همراه
- شماره IMEI
- شرح مفصلی از تلفن و وضعیت
روش ۴ – راه آهن را در توییتر تگ کنید
همچنین می توانید با وزارت راه آهن هند تماس بگیرید دسته توییتر و شرح مختصری از حادثه را به اشتراک بگذارید. بعداً، وقتی از شما پرسیده میشود، باید تمام جزئیات حادثه را در یک کانال خصوصی مانند پیامهای مستقیم یا هر حالت دیگری که توسط پشتیبانی مشتری توصیه میشود، فاش کنید.
چگونه لیست اقلام گم شده و پیدا شده را بررسی کنیم؟
یک پورتال اختصاصی توسط نیروی حفاظت راه آهن برای بررسی اقلام گمشده بازیابی شده وجود دارد. هر کاربر می تواند جزئیاتی مانند تاریخ، قطار و نام ایستگاه را وارد کند تا لیستی از تمام مواردی را که بازیابی کرده است ببیند.
۱٫ از پورتال نیروی حفاظت راه آهن در یک مرورگر وب بازدید کنید.
۲٫ رفتن به: مقالات گم شده و پیدا شده برگه بخش
۳٫ جزئیات زیر را وارد کنید:
- محدوده زمانی،
- نام قطار،
- نام ایستگاه،
- نوع خاصیت را برای فیلتر کردن نتایج جستجو انتخاب کنید.
۴٫ کلیک جستجو کردن:.
فهرستی از اقلام بازیابی شده توسط نیروی دفاعی راه آهن ظاهر می شود. اگر در لیست هستید می توانید برای جمع آوری وسایل خود با متولی مربوطه تماس بگیرید.
سوالات متداول
اچ. چگونه می توانم تلفن خود را در قطار گزارش کنم؟
در صورت سرقت در قطار، میتوانید شکایتی در مورد گم شدن گوشی خود در قطار در ایستگاه بعدی به TTE ارائه کنید. همچنین مسافران می توانند به صورت آنلاین یا از طریق تماس یا پیامک در پورتال ریل مداد گزارش دهند. برای جزئیات بیشتر روش های بالا را بررسی کنید.
اچ. آیا برای پس گرفتن گوشیم باید هزینه ای پرداخت کنم؟
آره! هنگامی که پلیس راهآهن دولتی (GRP) گوشی هوشمند یا وسایل شما را بازیابی کرد، با شما تماس میگیرد و از شما میخواهد که یک کاغذ تمبر ۱۰۰ روپیه به همراه مدرک هویت خود ارسال کنید. سپس شاکی باید از دادگاه راهآهن نزدیکترین حوزه قضایی حکم کتبی دریافت کند و پس از تأیید خود به GRP ارسال کند تا اقلام بازیابی شده را پس بگیرد.
کاغذ بسته بندی
این چهار راه برای شکایت در مورد گم شدن یا سرقت تلفن همراه یا وسایل قطار در حال حرکت است. توصیه می شود مانند تجربه و گزارش های مختلف کاربران، آن را به عنوان سرقت شده گزارش کنید. به مشکل در پروتکل مفقود توجهی نشده است، زیرا اقدامات عملیاتی در مورد سرقت مشاهده شده است. برای خواندن مطالب بیشتر ۱۲۳select.ir را دنبال کنید.
ممکن است به موارد زیر علاقه مند باشید:
همچنین می توانید برای اخبار فوری فناوری ما را دنبال کنید اخبار گوگل یا برای نکات و ترفندها، به بررسی گوشیهای هوشمند و ابزارک بپیوندید گروه تلگرام ۱۲۳select.ir:یا مشترک شوید کانال یوتیوب ۱۲۳select.ir برای آخرین ویدیوهای بررسی